ireu.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş – Dersin amaçları, kapsamı, metodolojisi | Dersin sunulması ve tanıtımı |
2 | Kavramsal ve teorik altyapı–I: Uluslararası Güvenlik kavramı, paradigmaların önemi, Gerçekçilik | Browning Ch1 (p.1-3), Ch2 (p.9-17); Browning Ch3 (p.18-25); Hough Ch2 (p.12-23); Stephen M. Walt, “What would a Realist world have looked like?”, Foreign Policy, 8 January 2016. |
3 | Kavramsal ve teorik altyapı–II: Gerçekçilik, Liberalizm, Eleştirel Teoriler perspektifinden Uluslararası Güvenlik | Hough Ch.2 (p.12-23); Stephen M. Walt, “How to get a B.A. in International Relations in 5 Minutes?”, Foreign Policy, 19 May 2014. |
4 | Güvenlik rejimleri, uluslararası örgütler, kolektif savunma ve Birleşmiş Milletler | .Browning Ch3 (p.26-32), Ch4 (p.33-46); “Colombia says U.N. staff dancing with rebels distorts peace mission”, Reuters, 4 January 2017. |
5 | İnsani Güvenlik: doğal kaynaklar, çevre, iktisadi güvenlik, göç | Browning Ch6 (p.62-76), Ch7 (p.77-85), Ch8 (p.91-98); Matteo Fagotto, “West Africa is being swallowed by the sea”, Foreign Policy, 21 October 2016; Keith Johnson, “The Meltdown of the Global Order”, Foreign Policy, 23 July 2015; Kristin Lord, “Here Come the Young”, Foreign Policy, 12 August 2016. |
6 | Güvenliğin değişen çehresi (1): sivil/etnik çatışmalar, “Yeni Savaş”, başarısız devletler | Hough Ch8 (p.104-118); Browning Ch5 (p.47-54). |
7 | Güvenliğin değişen çehresi (2): teknolojik savaş, özel ordular, silah ticareti | Browning Ch5 (p.58-61); Hough Ch10 (p.133-149); “The queen and her drones”, The Economist, 9 July 2016; “Emirates secretly sends Colombian mercenaries to Yemen fight”, The New York Times, 25 November 2015; “Making a killing”, balkaninsight.com, 21 July 2016. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Askeri Güvenlik – I: Soğuk Savaş’ta sonrasında ve günümüzde Avrupa güvenliği | Dmitri Trenin, “The revival of the Russian military”, Foreign Affairs, 18 April 2016; Julia Ioffe, “The end of the end of the Cold War”, Foreign Policy, 21 December 2016; “NATO flexes its muscle memory”, The Economist, 30 August 2014; “If a NATO member comes under attack – Article of Faith”, The Economist, 1 July 2015. |
10 | Askeri Güvenlik – II: Asya-Pasifik bölgesi | “Special report: China’s Place in the World”, The Economist, 2 December 2010; Pete Cobus, “Conflict and Diplomacy on the High Seas”, Voice of America; Peter Navarro, “Crouching Tiger”, World Affairs, Winter 2016, p85-92; “Russia and China – An Uneasy Friendship”, The Economist, 9 May 2015; “Small reefs, big problems”, The Economist, 25 July 2015. |
11 | Askeri Güvenlik – III: Kitle imha silahları | Melissa Gillis, Disarmament – A Basic Guide, 3rd ed., p.17-27, 39-49; “Full Circle: Chlorine Now Chemical Weapon of Choice in Syria”, Associated Press, 20 April 2015; “Nuclear Weapons – The Unkicked Addiction”, The Economist, 7 March 2015; “The New Nuclear Age”, The Economist, 7 March 2015; Seth Baum, “What Trump means for global catastrophic risk”, thebulletin.org, 9 December 2016. |
12 | Terörizm, inanç savaşçıları | Browning Ch9 (s.104-117); “Spreading its tentacles”, The Economist, 4 July 2015; “Islamic State Extends Reach as It Suffers Defeats”, The Wall Street Journal, 5 July 2016; Raphael Minder, “Crackdowns on free speech rise across a Europe wary of terror”, The New York Times, 24 February 2016; Sylvie Kauffmann, “Europe’s New Normal”, The New York Times, 23-24 January 2016. |
13 | Siber güvenlik | Alper Başaran, “Turkey under cyber fire”, Turkish Policy Quarterly, Spring 2017, pp.95-102; “U.S. Cyberattacks Target ISIS in a New Line of combat”, The New York Times, 24 April 2016; “UAE orchestrated hacking of Qatari government sites, sparking regional upheaval“, The Washington Post, 16 July 2017; “A worm in the centrifuge”, The Economist, 30 September 2010; “Something Wrong With Our Chips Today”, The Economist, 7 April 2011; “Complex Flame malware targets Middle East”, Jane’s Defence Weekly, 6 June 2012; “Cyber Warfare – Hype and Fear”, The Economist, 8 December 2012; Gordon Corera, “How France’s TV5 was almost destroyed by Russian hackers”, BBC News, 10 October 2016; David E. Sanger, “U.S. and China Seek Arms Deal for Cyberspace”, The New York Times, 19 September 2015. |
14 | Gelecek: yeni riskler, yeni çatışma eksenleri (ödevlerin teslimi için son gün) | Stephen M. Walt, “What Will 2050 Look Like?”, Foreign Policy, 12 May 2015; Loren Thompson, “Gene Wars”, The Forbes, 29 January 2016; Seth Baum, “Stopping killer robots and other future threats”, thebulletin.org, 22 February 2015; Goug Beason, “Directed Energy: The Next Revolution”, thecipherbrief.com, 22 December 2016: Brian Cox explains why he thinks we’ll never find aliens”, Huffington Post, 10 October 2016. |
15 | Final sınavı | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Dersin temel bir kaynak kitabı bulunmamaktadır. Ancak, takip eden iki kitaptan bazı bölümler kullanılacaktır: Christopher S. Browning, International Security – A Very Short Introduction, Oxford University Press, 2013; Peter Hough, Shahin Malik, Andrew Moran, Bruce Pilbeam, International Security Studies – Theory and Practice, Routledge, 2015. İlaveten, uluslararası güvenliğin güncel konularının ele alındığı çok sayıda makale, rapor, yazı ve haber kullanılacaktır. Derse kaydolan öğrencilerin dersin Blackboard sayfasını her hafta ziyaret ederek, o haftaya ait okuma materyalini indirmeleri ve okumaları beklenmektedir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Uluslararası güvenliğin güncel konularının ele alındığı dergi, yayın, web siteleri (The Economist, Foreign Policy, Survival: The IISS Quarterly, The New York Times, vb) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 22 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 22 | |
Final Sınavı | 1 | 24 | |
Toplam | 155 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, | X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek | X | ||||
6 | Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | X | ||||
7 | Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek | X | ||||
8 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek | X | ||||
9 | Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
12 | Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak | X | ||||
13 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest