11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ireu.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Uluslararası güvenliğin belli başlı güncel konuları, sorunları ve açmazları hakkında bilgi edineceklerdir.
  • Bunları eleştirel çerçevede analiz edebileceklerdir
  • Bu konulara ve sorunlara yönelik kendi görüş, yorum ve bakış açılarını geliştirebileceklerdir
  • Bu sorunlarla baş etmek için çözüm önerileri üretmeye başlayabileceklerdir
  • Belli başlı uluslararası aktörlerin güvenliğe yönelik yaklaşım, tutum ve politikalarını daha iyi anlamaya başlayabileceklerdir
  • Uluslararası camianın önümüzdeki yıllarda karşılaşması muhtemel yeni güvenlik tehditleri ve riskleri üzerine öngörülerde bulunabileceklerdir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş – Dersin amaçları, kapsamı, metodolojisi Dersin sunulması ve tanıtımı
2 Kavramsal ve teorik altyapı–I: Uluslararası Güvenlik kavramı, paradigmaların önemi, Gerçekçilik Browning Ch1 (p.1-3), Ch2 (p.9-17); Browning Ch3 (p.18-25); Hough Ch2 (p.12-23); Stephen M. Walt, “What would a Realist world have looked like?”, Foreign Policy, 8 January 2016.
3 Kavramsal ve teorik altyapı–II: Gerçekçilik, Liberalizm, Eleştirel Teoriler perspektifinden Uluslararası Güvenlik Hough Ch.2 (p.12-23); Stephen M. Walt, “How to get a B.A. in International Relations in 5 Minutes?”, Foreign Policy, 19 May 2014.
4 Güvenlik rejimleri, uluslararası örgütler, kolektif savunma ve Birleşmiş Milletler .Browning Ch3 (p.26-32), Ch4 (p.33-46); “Colombia says U.N. staff dancing with rebels distorts peace mission”, Reuters, 4 January 2017.
5 İnsani Güvenlik: doğal kaynaklar, çevre, iktisadi güvenlik, göç Browning Ch6 (p.62-76), Ch7 (p.77-85), Ch8 (p.91-98); Matteo Fagotto, “West Africa is being swallowed by the sea”, Foreign Policy, 21 October 2016; Keith Johnson, “The Meltdown of the Global Order”, Foreign Policy, 23 July 2015; Kristin Lord, “Here Come the Young”, Foreign Policy, 12 August 2016.
6 Güvenliğin değişen çehresi (1): sivil/etnik çatışmalar, “Yeni Savaş”, başarısız devletler Hough Ch8 (p.104-118); Browning Ch5 (p.47-54).
7 Güvenliğin değişen çehresi (2): teknolojik savaş, özel ordular, silah ticareti Browning Ch5 (p.58-61); Hough Ch10 (p.133-149); “The queen and her drones”, The Economist, 9 July 2016; “Emirates secretly sends Colombian mercenaries to Yemen fight”, The New York Times, 25 November 2015; “Making a killing”, balkaninsight.com, 21 July 2016.
8 Ara Sınav
9 Askeri Güvenlik – I: Soğuk Savaş’ta sonrasında ve günümüzde Avrupa güvenliği Dmitri Trenin, “The revival of the Russian military”, Foreign Affairs, 18 April 2016; Julia Ioffe, “The end of the end of the Cold War”, Foreign Policy, 21 December 2016; “NATO flexes its muscle memory”, The Economist, 30 August 2014; “If a NATO member comes under attack – Article of Faith”, The Economist, 1 July 2015.
10 Askeri Güvenlik – II: Asya-Pasifik bölgesi “Special report: China’s Place in the World”, The Economist, 2 December 2010; Pete Cobus, “Conflict and Diplomacy on the High Seas”, Voice of America; Peter Navarro, “Crouching Tiger”, World Affairs, Winter 2016, p85-92; “Russia and China – An Uneasy Friendship”, The Economist, 9 May 2015; “Small reefs, big problems”, The Economist, 25 July 2015.
11 Askeri Güvenlik – III: Kitle imha silahları Melissa Gillis, Disarmament – A Basic Guide, 3rd ed., p.17-27, 39-49; “Full Circle: Chlorine Now Chemical Weapon of Choice in Syria”, Associated Press, 20 April 2015; “Nuclear Weapons – The Unkicked Addiction”, The Economist, 7 March 2015; “The New Nuclear Age”, The Economist, 7 March 2015; Seth Baum, “What Trump means for global catastrophic risk”, thebulletin.org, 9 December 2016.
12 Terörizm, inanç savaşçıları Browning Ch9 (s.104-117); “Spreading its tentacles”, The Economist, 4 July 2015; “Islamic State Extends Reach as It Suffers Defeats”, The Wall Street Journal, 5 July 2016; Raphael Minder, “Crackdowns on free speech rise across a Europe wary of terror”, The New York Times, 24 February 2016; Sylvie Kauffmann, “Europe’s New Normal”, The New York Times, 23-24 January 2016.
13 Siber güvenlik Alper Başaran, “Turkey under cyber fire”, Turkish Policy Quarterly, Spring 2017, pp.95-102; “U.S. Cyberattacks Target ISIS in a New Line of combat”, The New York Times, 24 April 2016; “UAE orchestrated hacking of Qatari government sites, sparking regional upheaval“, The Washington Post, 16 July 2017; “A worm in the centrifuge”, The Economist, 30 September 2010; “Something Wrong With Our Chips Today”, The Economist, 7 April 2011; “Complex Flame malware targets Middle East”, Jane’s Defence Weekly, 6 June 2012; “Cyber Warfare – Hype and Fear”, The Economist, 8 December 2012; Gordon Corera, “How France’s TV5 was almost destroyed by Russian hackers”, BBC News, 10 October 2016; David E. Sanger, “U.S. and China Seek Arms Deal for Cyberspace”, The New York Times, 19 September 2015.
14 Gelecek: yeni riskler, yeni çatışma eksenleri (ödevlerin teslimi için son gün) Stephen M. Walt, “What Will 2050 Look Like?”, Foreign Policy, 12 May 2015; Loren Thompson, “Gene Wars”, The Forbes, 29 January 2016; Seth Baum, “Stopping killer robots and other future threats”, thebulletin.org, 22 February 2015; Goug Beason, “Directed Energy: The Next Revolution”, thecipherbrief.com, 22 December 2016: Brian Cox explains why he thinks we’ll never find aliens”, Huffington Post, 10 October 2016.
15 Final sınavı
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı

Dersin temel bir kaynak kitabı bulunmamaktadır. Ancak, takip eden iki kitaptan bazı bölümler kullanılacaktır:

Christopher S. Browning, International Security – A Very Short Introduction, Oxford University Press, 2013;

Peter Hough, Shahin Malik, Andrew Moran, Bruce Pilbeam, International Security Studies – Theory and Practice, Routledge, 2015.

İlaveten, uluslararası güvenliğin güncel konularının ele alındığı çok sayıda makale, rapor, yazı ve haber kullanılacaktır. Derse kaydolan öğrencilerin dersin Blackboard sayfasını her hafta ziyaret ederek, o haftaya ait okuma materyalini indirmeleri ve okumaları beklenmektedir.  

Önerilen Okumalar/Materyaller Uluslararası güvenliğin güncel konularının ele alındığı dergi, yayın, web siteleri (The Economist, Foreign Policy, Survival: The IISS Quarterly, The New York Times, vb)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
13
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
22
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
22
Final Sınavı
1
24
    Toplam
155

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, X
3 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, X
4 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek X
5 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek X
6 Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek X
7 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek X
8 Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek X
9 Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
10 Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
11 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek X
12 Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak X
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010